HR Blog post kategorije

Učinkovit marketing na krivi način

Da li je marketing dobar ako je učinkovit? Ili i učinkovit marketing može biti loš marketing? Što je dobar a što loš marketing?

Ne znam baš puno o struci marketinga, osim onog što pokupim kroz osobno iskustvo i priče. Činjenica je da ima puno marketinga koji me živcira. Živcira me zapravo način na koji se obavlja. Živcira me kad se koriste lažna imena, lažne institucije koje liče na prave institucije. Neki dan sam gledao neki web oglas za kremu protiv gljivica – koriste se izmišljenim imenom doktorice u nekoj zagrebačkoj klinici (isto izmišljenoj), svi komentari korisnika su lažni, s lažnim fotografijama, cijela stranica, sve – sve je zapravo jedna velika fejkčina.

To me razljutilo zapravo. Još sam razmišljao o tome, pa sam zapravo došao do zaključka da isto tako svaka TV reklama je isto jedna velika fejkčina, svi glume i govore informacije za koje su im platili da govore. Razlika je valjda što znamo (ili pretpostavljamo da znamo) da je to na TVu laž. A ovo na webu moraš malo dublje zagrebati da dođeš do toga da je to laž. Ne znam ni sam. Mislim da još probavljam svoj stav i mišljenje oko toga što je dobro a što loše u marketingu – koji na kraju ipak može nekome pomoći. Ta krema koju prodaju na totalno fejk način možda i ima nečeg dobrog u sebi. Možda pomogne 6,4% korisnika. Možda nije najbolja krema. Možda ima korisnika koji ne vide da je ta cijela stranica izmišljena.

Marketing zapravo može biti i dobar. Ponekad. Kada ti zapravo treba neki proizvod i kada tražiš to što se nudi. Iako mi se čini da se to u mojem slučaju dešava 1 u 10000. Da baš ono vidim reklamu i kažem, e pa baš to trebam.

Ima jedan dobar tekst o tome kako je ljudsko oko zapravo već istrenirano zaobilaziti reklame na web stranicama. I da su najučinkovitiji oglasi zapravo oni koji varaju korisnika – ono kad ti iskoči neki pop-up koji sliči na sistemski window pa misliš da ga moraš kliknuti da nastaviš, i onda shvatiš da to tek otvara seriju od 14 novih windowa. Te reklame su najučinkovitije, vjerojatno samo zato jer nitko nikad ne klikne ništa drugo od reklama. Dakle učinkovitost postoji, svrha ne.

Crveno su područja gdje nam oko najviše boravi, žuto malo manje, plavo još manje, a ovo bez boje – tu ljudsko oko uopće ne gleda. Ovo u pravokutnim zelenim okvirima su zapravo reklame koje su naknadno obilježene.

Izvor: https://www.nngroup.com/articles/banner-blindness-original-eyetracking/

Vaše mišljenje?