HR Blog post kategorije

otom potom bilten #7

Fanzin je u sandučiću

Tiskani primjerak ovog biltena je završen, otisnut, zapakiran u kuverte i na putu je ka vašim poštanskim sandučićima. Shvatit ćete da zapravo nema veze s ovim biltenom, da je sadržaj totalno različit i da je puno više vizualan a manje tekstualan. Ustvari tko zna što ćete shvatit. Mislim da je ok reći da je fanzin bonus dodatak na bilten. 28 listova malog formata koji mirišu na fotokopirku. Znaš onaj topli miris fotokopirke ujutro. Hvala svima na pruženom povjerenju i uplaćenoj godišnjoj pretplati (ima vas puno više nego što sam očekivao). S jedne strane sad imam obavezu isproducirati 12 brojeva, što mi se čini kao jako veliki zalogaj i puno posla. S druge strane rokovi i obaveze prema nekom drugom me pokrenu i tjeraju da završim započete stvari. Veselim se i zanima me u koji format će se taj fanzin pretvoriti u sljedećih 12 mjeseci. Za sve vas koji još niste pretplatnici, ovo će biti najvažniji klik u vašem životu!
Klik ovdje da ispunite prijavu za 12 sljedećih brojeva!
 

To je za Vašu sigurnost

Recimo da vozite svoj auto i zaustavi vas policajac. Ako niste vezani, naplatit će vam kaznu. Ako pitate zašto moram biti vezan, reći će vam – to je za Vašu sigurnost. Nitko vas nije pitao da li želite sigurnost. Sigurnost je obaveza. Kažu oni. Kažu svi.

Recimo da vozite svoj auto i pratite cestu. Kraj ceste se pojavljuju prometni znakovi. A iza znakova, jumbo plakati. Unutar naseljenog područja količina reklama i jumbo plakata koji se nalaze kraj ceste je enormna. Ne prestaje. Odokativno, ako zamislim moje vidno polje desne strane ceste kao površinu, možda 5% zauzimaju prometni znakovi, a možda 30% reklamni sadržaj. Naravno, ako se vozite sporednom cestom između Gornjeg i Donjeg Selišta, reklama možda ni nema. Ali provozajte se bilo kojom glavnom cestom u gradu ili izvan grada, npr prema Velikoj Gorici ili prema Lučkom, pa recite koliko ste prometnih znakova primijetili a koliko jumbo plakata. A jumbo plakati danas svijetle, trepere, izlaze iz okvira, mijenjaju boje, što god, samo da vam skrenu pažnju. Ovdje ne vrijedi da je sigurnost obaveza. Ali ipak svi govore da je. 

Najveći apsurd je jumbo plakat kraj ceste koji reklamira auto osiguranje za vaše vozilo. Čak i općenito, bilo kakvu vrstu osiguranja. Reklama govori – mi brinemo za vašu sigurnost! A u tom trenutku vi zapravo čitate plakat i ne gledate cestu. 

Toliko apsurdnih reklama ima, sve me boli dok gledam. A pitanje za kraj je – zašto je sigurnost dobra, zašto je nesigurnost loša, i najvažnije, zašto nas svi uče da je sigurnost dobra?

Duboka hidratacija

Nije da pratimo nešto Euroviziju. Ali pratimo Zemlju Gruva. I pratimo Konstraktu. I cijeli jedan dan Jelena pjevuši – umetnica mora biti zdrava. I onda kad prokopaš otkud taj tekst i koja je priča, postaje genijalno. Konstrakta je karijeru počela prije dvadesetak godina u srpskom Mistakemistake, kasnije nastavila u genijalnoj Zemlja Gruva, a sada je u solo aranžmanima. I radi kvalitetnu glazbu. S porukom. Priča iza Corpore Sano je ta da umjetnici u Srbiji nemaju rješeno zdravstveno osiguranje. Izaći s takvom porukom na natjecanje poput Eurovizije je zaista hrabro i potrebno.

Ramišljam već par dana s kim bi Konstraktu mogao usporediti na hrvatskoj sceni, ali ne dolazim do nikoga tko je na Euroviziju izašao s pjesmom koja nosi poruku. Moguće da i je, ali nije doprlo do mene. Pišite ako se sjetite nekoga. Eto, umetnici ako želite biti zdravi, znate na koga da se ugledate.

Corpore Sano

Jel više vrijedi obećanje il zlato?

Da dođeš na prosječnu svadbu i pitaš prosječni mladi par koji se ženi zašto nose prstenje i čemu sve to? Oni bi sigurno rekli – to je tradicija. Da tradicija je, ali koja tradicija, zašto i otkud? Tko je odredio da se prstenje nosi na baš tom prstu na kojem se nosi i zašto?

E pa. Zato postoji bilten. Kojeg prosječni mladenci obično ne čitaju. Zato ste sigurno vi neprosječni mladenci. Ili barem nekad bili. 

Tradicija razmjene prstenja stara je oko tri tisuće godina. Kažu da su egipatski faraoni prvi koristili prsten. Prsten je predstavljao vječnost – nema početka ni kraja. Plus odgovara obliku Sunca i Mjeseca. Otvoreni prostor u sredini prstena predstavlja portal u nepoznato. Kasnije su tradiciju preuzeli Grci, pa Rimljani. Egipćani su vjerovali da četvrti prst naše ruke sadrži “vena amoris” iliti venu ljubavi koja vodi direktno u srce. Iako anatomski to i nije baš točno, tradicija se održala. Muškarci su, u nefaraonsko doba, počeli nositi vjenčano prstenje tek u drugoj polovici 20. stoljeća.

Sljedeći put kad ste na svadbi pitajte šta im predstavlja prsten, sigurno će bit odličnih odgovora! 

za one koji žele više

Broj 7

Ah, broj 7. Sedam je utkan u nastajanje svijeta. I kažu vrlo mističan. Simbolizira savršeni poredak, predstavlja sreću, bogatstvo, uspjeh, viziju, kozmički red. Svijet je nastao u sedam dana. I tjedan ima sedam dana. Sedam zvijezda Velikog Medvjeda. Zbroj prvih sedam brojeva daje 28 a to je Mjesečev ciklus. Sedam ružinih latica i sedam samuraja. Sedam tonova glazbene ljestvice. I možda najvažnije, sedam energetskih centara na vašem tijelu.

Poruka broja 7 je istražite i nadogradite!


Uvijek otvoreno za vas i vaše prijatelje i neprijatelje 
https://mailchi.mp/a22b90b3c72b/ostani-informiran

Odgovori