HR Blog post kategorije

Feedback je za svakoga

Ovako ide priča o feedbacku. 
Zadnjih par godina radim kao outdoor instruktor u organizaciji Outward Bound. Polaznici su nam većinom mladi, raspon od 13 do 18 godina. Programi su višednevni, provodimo dane na terenu, u prirodi, dani su puni raznih događaja i novih iskustava. Pri završetku programa, puno pažnje posvećujemo povratnoj informaciji od polaznika – feedbacku – i nakon svakog programa dajemo detaljan feedback obrazac polaznicima. Svaki obrazac čitamo, i to ne samo da ga čita jedna osoba, najčešće svaki feedback obrazac pročitaju barem tri osobe. Skupljamo informacije jer – želimo sljedeći put napraviti bolji program. 
Nakon pet godina čitanja feedbacka mogu reći sljedeće. Djeca iz hrvatskih škola (skoro) nikada nemaju nikakve zamjerke. Feedback obrazac ima razna pitanja – kakav ti je bio program, kakvi su bili instruktori, što bi promijenio, itd. Osim opisnih, ima i pitanja s brojčanom ocjenom od 1 do 10. Sve ocjene su 9 ili 10, rijetko kada 8, svi odgovori su više manje različite verzije ovoga – “ne bih ništa mijenjao”, “sve mi je bilo super”.
Osim s hrvatskim školama, radimo i sa stranim školama. Feedback obrasci koji dobijemo od njih su puno šareniji i zanimljiviji. Nekad postoji i ocjena 3 od 10, nekad 7 od 10, nekad i 1 od 10. Što bi promijenio – jahao bi na konjima svaki dan, jeo bi Nutellu svako jutro za doručak… Napokon nove ideje. Neke su neostvarive i nerealne, ali barem su izrečene.


Zaključak? Nešto u našoj kulturi (stavit ću nazivnik – balkanskoj) nas očito stopira kad trebamo reći ono što mislimo. Nešto nam govori da nije u redu reći baš sve, da možeš reći ono što je dobro, ali nemoj spominjati ono što si doživio kao loše. A ako su nam takva djeca i mladi, koji bi trebali biti otvoreniji svijetu i novim idejama, kakvi smo mi?


Iz svega toga čini mi se da se trebamo educirati o feedbacku, i još bitnije, da ga trebamo koristiti. Da trebamo znati zašto davati feedback i kako ga davati, i zašto bi nam, kao primatelju, trebao biti koristan. U poslovnom okruženju, uspostavljanje feedback kulture je neophodno za bilo kakav rast. Usudio bih se reći i u neposlovnom okruženju također.
Pošto izgleda da smo generacijski odgajani u ne-feedback kulturi, promjena se neće desiti preko noći. Može biti da će biti potrebni mjeseci, a možda i godine. Pa će se možda naša djeca jednom usuditi reći da bi htjela krušku umjesto jabuke.


Kakva su vaša iskustva s davanjem i primanjem feedbacka?

Želite biti bolji u feedbacku? Link na tri mala savjeta za bolji feedback!


#humanresources #peopledevelopment #peopleandculture #teambuilding #feedback #feedbackmatters #outwardboundcroatia #feedbackculture #leadership